VIP Shopping

De klant had deze week de kledingafdeling van Groenevelt Motoren helemaal voor zichzelf. ,,Ik voelde me net een koningin, ik ben er al heel lang klant, maar dit was toch wel speciaal". Met koffie werd ik ontvangen. En ik heb een perfect passend motorpak en helm gekocht. Wat niet op voorraad is in de winkel wordt als pasmodel vrijblijvend voor je besteld en we maken dan ook meteen een nieuwe afspraak.

Ik val in de risicogroep en ben bang het virus op te lopen. ,,Ik kom dus liever niet in winkels waar al mensen zijn. Zo’n persoonlijke afspraak is dan perfect.”

‘Personal shopping’ is de trend. Maar Groenevelt Motoren spreekt liever van ‘vip-shoppen’. ,,Je kunt een klant echt alle aandacht geven. Ik denk dat we hier ook wel mee doorgaan als deze coronacrisis voorbij is.”

Roosteren, met afgebakende tijdblokken, is wat Groenevelt Motoren betreft niet aan de orde. ,,De klant mag zolang in de winkel blijven als deze wil. Mocht de afspraak met een andere overlappen, dan hoeft dat geen probleem te zijn. Onze winkel is ruim opgezet. Uiteraard nemen we de anderhalve meter in acht en desinfecteren we de hele dag door.”

Volgens de belangenbehartiger van de middenstand, is ‘personal shopping’ gemeengoed aan het worden.

Maar voor de meeste klanten is thuis passen geen optie, zij willen door de motorzaak heen kunnen struinen.